loading...

وایسا دنیا

بازدید : 9
دوشنبه 13 دی 1400 زمان : 23:34

استاندارد PSIA دوربين مداربسته

استاندارد PSIA، با نام کامل Aliance Interoperability Security Physical Security است که در سال 2008 با هدف ايجاد رابط هايي استاندارد براي سخت افزارهاي فيزيکي و سيستم عامل هاي نرم افزاري طراحي شد. استاندارد PSIA به دنبال ايجاد قابليت سازگاري ميان سيستم هاي امنيتي مبتني بر شبکه مي باشد. بيش از 50 توليد کننده سيستم هاي مداربسته از قبيل Honywell، Tyco، United Technologies، Milestone، Allegion و .. از استاندارد PSIA پيروي مي کنند.

ظاهرا استاندارد و پروتکل هاي دوربين هاي مداربسته سهم بزرگي در رشد وتوسعه سريع بازار اين محصولات دارند. استاندارد PSIA و ONVIF هر دو از استاندارد و پروتکل هاي بزرگي هستند که به طور جهاني توسط محصولات نظارتي تحت شبکه بکار گرفته شده اند. از يک طرف، اين استانداردها هزينه و پيچيدگي هاي سيستم هاي نظارت تصويري را کاهش داده و از طرفي مشکل عدم سازگاري و تعامل ميان دستگاه هاي مختلف از برندهاي متفاوت را نيز حل کرده است. در گذشته توليد کنندگان دوربين هاي مداربسته با مجموعه اي از استانداردهاي تصاوير ويدئويي مواجه بودند که هر کدام داراي گزينه هاي متفاوتي بودند و همين امر انتخاب را مشکل کرده بود. در هر کدام از اين پروتکل ها اشکالاتي به چشم مي خورد که سازگاري دستگاه ها را دچار نقص مي کند.

تاريخچه

استاندارد ONVIF نيز در سال 2008 راه اندازي شده است، ONVIF نام اختصاري Open Network Video Interface Forum است، و سازماني است که به رهبري شرکت هايي همچون سوني، اکسيس و بوش مديريت مي شود. پس از 8 سال فعاليت، ONVIF تبديل به يک استاندارد جهاني مي شود که قصد دارد ارتباطات و مشکلات پردازشي مابين محصولات مداربسته از برندهاي مختلف را حل کند. اين استاندارد در حال حاضر داراي پروفايل هاي S، C، G، و Q و است. اين پروفايل ها با توجه به نوع کاربردشان هر کدام داراي ويژگي هاي اختصاصي هستند. در حال حاضر بيش از 1000 شرکت توليد کننده به عضويت ONVIF درآمده اند.

همانطور که قبلا اشاره کرديم، استاندارد PSIA و ONVIF استانداردهاي اصلي در جهان هستند که توسط دوربين هاي مداربسته تحت شبکه مختلف استفاده مي شوند. با اين حال، ONVIF گروه بزرگتري از توليد کنندگان را شامل مي شود و ميليون ها محصول مداربسته با استاندارد ONVIF سازگار هستند. به نظر مي رسد استاندارد PSIA به دليل عدم پشتيباني توسط توليد کنندگان و نيز به دليل عدم تلاش خود شرکت براي ارتقا استاندارد هاي خود از گردونه رقابت خارج شده است. با اين حال، برخي از شرکت ها مانند هايک ويژن محصولات خود را با هر دو استاندارد PSIA و ONVIF ارائه مي کنند.

تفاوت هاي ميان استاندارد PSIA و ONVIF

از آنجا که هر دو اين استانداردها ماموريت و هدف مشابهي دارند. به نظر مي رسد هم توليدکنندگان از ترديد در انتخاب هرکدام رنج مي برند، و هم بسياري از کاربران نيز تفاوت بين آنها را نمي دانند. معيارهاي تمايز اين استانداردها شامل تشخيص دستگاه در شبکه، تنظيمات دستگاه، تحليل رخدادها، کنترل دوربين PTZ، تجزيه و تحليل ويدئويي، سيستم آلارم، پخش تصاوير و … است.

1. با توجه به بررسي هاي صورت گرفته، استاندارد PSIA داراي ويژگي هاي عمومي تري براي محصولات و تجهيزات مداربسته مانند اکسس کنترل ها، تجهيزات ذخيره سازي و … است. در حالي که به نظر مي رسد ONVIF براي حل مشکل عدم تطابق محصولات، بيشتر بر تجزيه و تحليل ويدئويي به ويژه در دوربين هاي شبکه متمرکز است.

2. استاندارد PSIA از ساختار (REST) براي خدمات دهي در وب استفاده مي کند. در حاليکه، استاندارد ONVIF بر اساس استاندارد پلت هاي فرم باز مانند XML (براي نحوه توضيح داده ها)، SOAP 1.2 براي انتقال پيام و WSDL براي توصيف خدمات ساخته شده است. تقريبا تمامي سرويس هاي وب امروزي از REST براي ارائه خدمات استفاده مي کنند و استفاده از آن در مقايسه با SOAP بسيار آسانتر است.

3. ONVIF مي تواند 100 درصد قابليت همکاري بين محصولات را تا آنجايي که مرتبط به تشخيص دستگاه در شبکه است، تضمين نمايد. البته اين امر به طور کلي به شرط استفاده از فناوري مايکروسافت محور (WS Discovery) براي مکانيسم کشف دستگاه است. اين به اين معني است که همه دستگاه هاي شبکه سازگار با ONVIF بايد روش WS Discovery را به کار گيرند.

استاندارد PSIA از چندين مکانيسم مختلف براي کشف دستگاه استفاده مي کند، از جمله Bonjour، uPnP، Zeroconf. در حالي که PSIA انعطاف بيشتري براي انتخاب نوع مکانيزم براي کشف دستگاه نشان مي دهد، اما در عين حال نيز منجر به پيچيدگي پروسه اتصال محصولات سازگار با PSIA مي شود. به عنوان مثال، يک دوربين سازگار با PSIA که از Bonjour استفاده مي کند نمي تواند با يک سيستم مديريت ويدئويي با قابليت پشتيباني از UPnP کار کند، هرچند که هر دو با استاندارد PSIA سازگار هستند.

4. در مقايسه با ONVIF استاندارد PSIA نمي تواند به طور 100 درصد سازگاري ميان دستگاه هاي مختلف را تضمين کند. دليل آن اين است که PSIA از يک قالب پيام عمومي براي رويدادها و اعلان ها استفاده مي کند، در حالي که اطلاع رساني رويدادها در ONVIF بر اساس چارچوب WS-Notify است.

پروتکل ONVIF در دوربين مداربسته چيست و کاربرد آن چگونه است ؟

کلمه ONVIF کوتاه شده عبارت Open Network Video Interface Forum به معني انجمن ارتباط باز ويديو (نظارت تصويري) تحت شبکه است .اين سازمان به عنوان رابطي بين دوربين هاي IP با سيستم هاي مديريت تصوير VMS شناخته شده است.

در واقع ONVIF يک شرکت تجاري است که در سال 2008 توسط سه شرکت اکسيس، بوش و سوني تاسيس شد. داراي 400 عضو بوده و هدف آن يکپارچه سازي تجهيزات امنيتي نطارت تصويري است، که توسط ساير توليد کنندگان محصولات نظارت تصويري مورد استفاده قرار ميگيرد.

در واقع پروتکل ONVIF تنها استاندارد حوزه سيستم مداربسته نظارت تصويري نيست، بلکه استاندارد ديگري به نام PSIA وجود دارد که قبل از ONVIF ارائه شد، اما برخلاف ONVIF پشتيباني عظيم توليدکنندگان اين صنعت را بدست نياورد. بنابراين، پس از مدتي استاندارد ONVIFبه عنوان پروتکل استاندارد مورد استفاده در اکثر توليدکنندگان دوربين هاي IP و سيستم هاي نظارت تصويري مورد استفاده قرار گرفت.

سهم بازار شرکت ONVIF در بازار هاي VMS از دوربين هاي IP بوده، و سهم بازار شرکت PSIA بييشتر در بازار کنترل تردد و کنترل دسترسي مي باشد.

درحقيقت VMS يک نرم افزار نظارتي است، که به شما اين اجازه را مي دهد تا تصاويريک يا چند دوربين مداربسته IP را مشاهده يا مديريت نماييد.

بيشتر بخوانيد: داهوا دوربين مدار بسته

از مشکلات بزرگ تجهيزات نظارت تصويري تحت شبکه، يک پارچه سازي آنها بود. يعني اينکه دوربين ها و تجهيزات ديگر مدار بسته قادر به ارتباط با يکديگر نبودند، و اگر در يک شبکه دوربين نظارتي مي خواستيم دوربيني با برند ديگري استفاده کنيم اين امکان وجود نداشت وبطور يقين مي بايست محصولات از يک برند انتخاب مي شدند. در واقع ONVIF يک توافق نامه جهاني يا يک پروتکل جهاني است، که اکثر دوربين هاي مداربسته و دستگاه‌هاي جديد از اين پروتکل پشتيباني مي‌کنند. پروتکل ONVIF يک پروتکل جهاني براي ايجاد ارتباط استاندارد ميان دوربين هاي مداربسته تحت شبکه و دستگاه هاي ضبط کننده تصويربا برند‌هاي مختلف مي‌باشد. با استفاده از پروتکل ONVIF اين امکان براي دوربين هاي تحت شبکه بوجود مي ايد تا بدون توجه به برند بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند.

بطور کلي هدف اين پروتکل که تحت انجمن جهاني ONVIF مطرح گرديده است، شامل:

  • استاندارد سازي ارتباط بين تجهيزات حفاظتي تحت شبکه
  • امکان استفاده از دوربين ها در شبکه بدون توجه به مدل يا برند
  • امکان دسترسي تمامي شرکت ها و توليد کنندگان به تکنولوژي ارتباطي در ONVIF

ويژگي هاي ONVIF

قابليت هاي مختلف قابل استفاده مانند آلارم هشدار، تجزيه و تحليل ويدئو، صدا و کنترل دوربين PTZ، به نسخه يا ورژن پروتکل بستگي دارد، نسخه هاي X.1 بسيار قديمي هستند. عملا ديگر مورد استفاده قرار نمي گيرند. نسخه هاي X.2 پروتکلONVIF داراي پروفايل‌هاي مختلفي هستند. هر پروفايل از قابليت هاي ارتباط و همکاري خاصي از ويژگي‌هاي بين دستگاه ها پشتيباني مي‌کند.

پروفايل هاي ONVIF

پروفايل S: اين پروفايل، سيستم‌هاي ويدئويي IP مانند صدا و تصوير وکنترلهاي دوربين PTZ خروجي رله، تغيير پارامترهاي تصوير ،Multicast را بعهده دارد.

پروفايل C: اين پروفايل‌ به سيستم‌هاي کنترل تردد، و دوربين مدار بسته تحت شبکه ،تظيمات و اطلاعات سايت، مديريت هشدار و رويداد، کنترل دسترسي را بعهده دارد.

پروفايل G: اين پروفايل ذخيره سازي ، ضبط ، جستجو و بازيابي ويدئو را انجام مي دهد.

پروفايل Q: اين پروفايل کشف و پيکربندي دستگاه و همچنين مديريت گواهينامه هاي TLS را نشان مي‌دهد.

پروفايل A: اين پروفايل دسترسي براي بازيابي اطلاعات ، وضعيت و رويدادها و پيکربندي موجوديت‌هاي مرتبط با سيستم کنترل دسترسي فيزيکي (PACS) مانند قوانين دسترسي ، اعتبارنامه‌ها و برنامه ها را انجام مي دهد.

پروفايل :T اين پروفايل وظيفه پشتيباني از ويژگي‌هاي ويدئو مانند استفاده از فرمت‌هاي رمزگذاري H.264 وH.265 ، تنظيمات تصويربرداري و رويدادهاي هشدار مانند تشخيص حرکت را بعهده دارد.

مزيت اصلي اين استاندارد، آزادي عمل براي انتخاب سخت افزار از هر سازنده است که با اين استاندارد کار مي کند. با اين استاندارد، ديگر کاربر به يک راه حل و تکنولوژي اختصاصي و منحصر به فرد وابسته نيست. پلت فرم ONVIF اکثر مزايايي که دوربين هايIP ارائه مي دهند را با خود به همراه دارد و همانطور که دستگاه هاي ONVIF گسترش يافته و به عنوان يک جريان اصلي شناخته شدند ، تامين کنندگان نرم افزارها، وقت کم تري را صرف ادغام برنامه هاي راه اندازي اختصاصي مي کنند و درمقابل قابليت هاي جديد را توسعه مي دهند.

بيشتر بخوانيد: هايک ويژن نصب دوربين مداربسته

مزاياي پروتکل ONVIF

مزيت اصلي اين استاندارد، آزادي عمل براي انتخاب سخت افزار از هر سازنده است که با اين استاندارد کار مي کند. با اين استاندارد، ديگر کاربر به يک راه حل و تکنولوژي اختصاصي و منحصر به فرد وابسته نيست. پلت فرم ONVIF اکثر مزايايي که دوربين هايIP ارائه مي دهند را با خود به همراه دارد و همانطور که دستگاه هاي ONFIV گسترش يافته و به عنوان يک جريان اصلي شناخته شدند ، تامين کنندگان نرم افزارها، وقت کم تري را صرف ادغام برنامه هاي راه اندازي اختصاصي مي کنند و درمقابل قابليت هاي جديد را توسعه مي دهند.

معايب ONVIF

ممکن است هنگامي که از نرم افزار استفاده مي کنيد برخي از ويژگي ها و ارتقاء سازي هاي دوربين IP موجود نباشد. براي استفاده بهينه از اين ويژگي ها ممکن است نياز باشد تا از نرم افزار اختصاصي خود سازندگان استفاده نماييد يا نرم افزاري را انتخاب کنيد که اين ارتقاء سازي را پشتيباني مي کند.

استاندارد PSIA دوربين مداربسته

استاندارد PSIA، با نام کامل Aliance Interoperability Security Physical Security است که در سال 2008 با هدف ايجاد رابط هايي استاندارد براي سخت افزارهاي فيزيکي و سيستم عامل هاي نرم افزاري طراحي شد. استاندارد PSIA به دنبال ايجاد قابليت سازگاري ميان سيستم هاي امنيتي مبتني بر شبکه مي باشد. بيش از 50 توليد کننده سيستم هاي مداربسته از قبيل Honywell، Tyco، United Technologies، Milestone، Allegion و .. از استاندارد PSIA پيروي مي کنند.

ظاهرا استاندارد و پروتکل هاي دوربين هاي مداربسته سهم بزرگي در رشد وتوسعه سريع بازار اين محصولات دارند. استاندارد PSIA و ONVIF هر دو از استاندارد و پروتکل هاي بزرگي هستند که به طور جهاني توسط محصولات نظارتي تحت شبکه بکار گرفته شده اند. از يک طرف، اين استانداردها هزينه و پيچيدگي هاي سيستم هاي نظارت تصويري را کاهش داده و از طرفي مشکل عدم سازگاري و تعامل ميان دستگاه هاي مختلف از برندهاي متفاوت را نيز حل کرده است. در گذشته توليد کنندگان دوربين هاي مداربسته با مجموعه اي از استانداردهاي تصاوير ويدئويي مواجه بودند که هر کدام داراي گزينه هاي متفاوتي بودند و همين امر انتخاب را مشکل کرده بود. در هر کدام از اين پروتکل ها اشکالاتي به چشم مي خورد که سازگاري دستگاه ها را دچار نقص مي کند.

تاريخچه

استاندارد ONVIF نيز در سال 2008 راه اندازي شده است، ONVIF نام اختصاري Open Network Video Interface Forum است، و سازماني است که به رهبري شرکت هايي همچون سوني، اکسيس و بوش مديريت مي شود. پس از 8 سال فعاليت، ONVIF تبديل به يک استاندارد جهاني مي شود که قصد دارد ارتباطات و مشکلات پردازشي مابين محصولات مداربسته از برندهاي مختلف را حل کند. اين استاندارد در حال حاضر داراي پروفايل هاي S، C، G، و Q و است. اين پروفايل ها با توجه به نوع کاربردشان هر کدام داراي ويژگي هاي اختصاصي هستند. در حال حاضر بيش از 1000 شرکت توليد کننده به عضويت ONVIF درآمده اند.

همانطور که قبلا اشاره کرديم، استاندارد PSIA و ONVIF استانداردهاي اصلي در جهان هستند که توسط دوربين هاي مداربسته تحت شبکه مختلف استفاده مي شوند. با اين حال، ONVIF گروه بزرگتري از توليد کنندگان را شامل مي شود و ميليون ها محصول مداربسته با استاندارد ONVIF سازگار هستند. به نظر مي رسد استاندارد PSIA به دليل عدم پشتيباني توسط توليد کنندگان و نيز به دليل عدم تلاش خود شرکت براي ارتقا استاندارد هاي خود از گردونه رقابت خارج شده است. با اين حال، برخي از شرکت ها مانند هايک ويژن محصولات خود را با هر دو استاندارد PSIA و ONVIF ارائه مي کنند.

تفاوت هاي ميان استاندارد PSIA و ONVIF

از آنجا که هر دو اين استانداردها ماموريت و هدف مشابهي دارند. به نظر مي رسد هم توليدکنندگان از ترديد در انتخاب هرکدام رنج مي برند، و هم بسياري از کاربران نيز تفاوت بين آنها را نمي دانند. معيارهاي تمايز اين استانداردها شامل تشخيص دستگاه در شبکه، تنظيمات دستگاه، تحليل رخدادها، کنترل دوربين PTZ، تجزيه و تحليل ويدئويي، سيستم آلارم، پخش تصاوير و … است.

1. با توجه به بررسي هاي صورت گرفته، استاندارد PSIA داراي ويژگي هاي عمومي تري براي محصولات و تجهيزات مداربسته مانند اکسس کنترل ها، تجهيزات ذخيره سازي و … است. در حالي که به نظر مي رسد ONVIF براي حل مشکل عدم تطابق محصولات، بيشتر بر تجزيه و تحليل ويدئويي به ويژه در دوربين هاي شبکه متمرکز است.

2. استاندارد PSIA از ساختار (REST) براي خدمات دهي در وب استفاده مي کند. در حاليکه، استاندارد ONVIF بر اساس استاندارد پلت هاي فرم باز مانند XML (براي نحوه توضيح داده ها)، SOAP 1.2 براي انتقال پيام و WSDL براي توصيف خدمات ساخته شده است. تقريبا تمامي سرويس هاي وب امروزي از REST براي ارائه خدمات استفاده مي کنند و استفاده از آن در مقايسه با SOAP بسيار آسانتر است.

3. ONVIF مي تواند 100 درصد قابليت همکاري بين محصولات را تا آنجايي که مرتبط به تشخيص دستگاه در شبکه است، تضمين نمايد. البته اين امر به طور کلي به شرط استفاده از فناوري مايکروسافت محور (WS Discovery) براي مکانيسم کشف دستگاه است. اين به اين معني است که همه دستگاه هاي شبکه سازگار با ONVIF بايد روش WS Discovery را به کار گيرند.

استاندارد PSIA از چندين مکانيسم مختلف براي کشف دستگاه استفاده مي کند، از جمله Bonjour، uPnP، Zeroconf. در حالي که PSIA انعطاف بيشتري براي انتخاب نوع مکانيزم براي کشف دستگاه نشان مي دهد، اما در عين حال نيز منجر به پيچيدگي پروسه اتصال محصولات سازگار با PSIA مي شود. به عنوان مثال، يک دوربين سازگار با PSIA که از Bonjour استفاده مي کند نمي تواند با يک سيستم مديريت ويدئويي با قابليت پشتيباني از UPnP کار کند، هرچند که هر دو با استاندارد PSIA سازگار هستند.

4. در مقايسه با ONVIF استاندارد PSIA نمي تواند به طور 100 درصد سازگاري ميان دستگاه هاي مختلف را تضمين کند. دليل آن اين است که PSIA از يک قالب پيام عمومي براي رويدادها و اعلان ها استفاده مي کند، در حالي که اطلاع رساني رويدادها در ONVIF بر اساس چارچوب WS-Notify است.

پروتکل ONVIF در دوربين مداربسته چيست و کاربرد آن چگونه است ؟

کلمه ONVIF کوتاه شده عبارت Open Network Video Interface Forum به معني انجمن ارتباط باز ويديو (نظارت تصويري) تحت شبکه است .اين سازمان به عنوان رابطي بين دوربين هاي IP با سيستم هاي مديريت تصوير VMS شناخته شده است.

در واقع ONVIF يک شرکت تجاري است که در سال 2008 توسط سه شرکت اکسيس، بوش و سوني تاسيس شد. داراي 400 عضو بوده و هدف آن يکپارچه سازي تجهيزات امنيتي نطارت تصويري است، که توسط ساير توليد کنندگان محصولات نظارت تصويري مورد استفاده قرار ميگيرد.

در واقع پروتکل ONVIF تنها استاندارد حوزه سيستم مداربسته نظارت تصويري نيست، بلکه استاندارد ديگري به نام PSIA وجود دارد که قبل از ONVIF ارائه شد، اما برخلاف ONVIF پشتيباني عظيم توليدکنندگان اين صنعت را بدست نياورد. بنابراين، پس از مدتي استاندارد ONVIFبه عنوان پروتکل استاندارد مورد استفاده در اکثر توليدکنندگان دوربين هاي IP و سيستم هاي نظارت تصويري مورد استفاده قرار گرفت.

سهم بازار شرکت ONVIF در بازار هاي VMS از دوربين هاي IP بوده، و سهم بازار شرکت PSIA بييشتر در بازار کنترل تردد و کنترل دسترسي مي باشد.

درحقيقت VMS يک نرم افزار نظارتي است، که به شما اين اجازه را مي دهد تا تصاويريک يا چند دوربين مداربسته IP را مشاهده يا مديريت نماييد.

بيشتر بخوانيد: داهوا دوربين مدار بسته

از مشکلات بزرگ تجهيزات نظارت تصويري تحت شبکه، يک پارچه سازي آنها بود. يعني اينکه دوربين ها و تجهيزات ديگر مدار بسته قادر به ارتباط با يکديگر نبودند، و اگر در يک شبکه دوربين نظارتي مي خواستيم دوربيني با برند ديگري استفاده کنيم اين امکان وجود نداشت وبطور يقين مي بايست محصولات از يک برند انتخاب مي شدند. در واقع ONVIF يک توافق نامه جهاني يا يک پروتکل جهاني است، که اکثر دوربين هاي مداربسته و دستگاه‌هاي جديد از اين پروتکل پشتيباني مي‌کنند. پروتکل ONVIF يک پروتکل جهاني براي ايجاد ارتباط استاندارد ميان دوربين هاي مداربسته تحت شبکه و دستگاه هاي ضبط کننده تصويربا برند‌هاي مختلف مي‌باشد. با استفاده از پروتکل ONVIF اين امکان براي دوربين هاي تحت شبکه بوجود مي ايد تا بدون توجه به برند بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند.

بطور کلي هدف اين پروتکل که تحت انجمن جهاني ONVIF مطرح گرديده است، شامل:

  • استاندارد سازي ارتباط بين تجهيزات حفاظتي تحت شبکه
  • امکان استفاده از دوربين ها در شبکه بدون توجه به مدل يا برند
  • امکان دسترسي تمامي شرکت ها و توليد کنندگان به تکنولوژي ارتباطي در ONVIF

ويژگي هاي ONVIF

قابليت هاي مختلف قابل استفاده مانند آلارم هشدار، تجزيه و تحليل ويدئو، صدا و کنترل دوربين PTZ، به نسخه يا ورژن پروتکل بستگي دارد، نسخه هاي X.1 بسيار قديمي هستند. عملا ديگر مورد استفاده قرار نمي گيرند. نسخه هاي X.2 پروتکلONVIF داراي پروفايل‌هاي مختلفي هستند. هر پروفايل از قابليت هاي ارتباط و همکاري خاصي از ويژگي‌هاي بين دستگاه ها پشتيباني مي‌کند.

پروفايل هاي ONVIF

پروفايل S: اين پروفايل، سيستم‌هاي ويدئويي IP مانند صدا و تصوير وکنترلهاي دوربين PTZ خروجي رله، تغيير پارامترهاي تصوير ،Multicast را بعهده دارد.

پروفايل C: اين پروفايل‌ به سيستم‌هاي کنترل تردد، و دوربين مدار بسته تحت شبکه ،تظيمات و اطلاعات سايت، مديريت هشدار و رويداد، کنترل دسترسي را بعهده دارد.

پروفايل G: اين پروفايل ذخيره سازي ، ضبط ، جستجو و بازيابي ويدئو را انجام مي دهد.

پروفايل Q: اين پروفايل کشف و پيکربندي دستگاه و همچنين مديريت گواهينامه هاي TLS را نشان مي‌دهد.

پروفايل A: اين پروفايل دسترسي براي بازيابي اطلاعات ، وضعيت و رويدادها و پيکربندي موجوديت‌هاي مرتبط با سيستم کنترل دسترسي فيزيکي (PACS) مانند قوانين دسترسي ، اعتبارنامه‌ها و برنامه ها را انجام مي دهد.

پروفايل :T اين پروفايل وظيفه پشتيباني از ويژگي‌هاي ويدئو مانند استفاده از فرمت‌هاي رمزگذاري H.264 وH.265 ، تنظيمات تصويربرداري و رويدادهاي هشدار مانند تشخيص حرکت را بعهده دارد.

مزيت اصلي اين استاندارد، آزادي عمل براي انتخاب سخت افزار از هر سازنده است که با اين استاندارد کار مي کند. با اين استاندارد، ديگر کاربر به يک راه حل و تکنولوژي اختصاصي و منحصر به فرد وابسته نيست. پلت فرم ONVIF اکثر مزايايي که دوربين هايIP ارائه مي دهند را با خود به همراه دارد و همانطور که دستگاه هاي ONVIF گسترش يافته و به عنوان يک جريان اصلي شناخته شدند ، تامين کنندگان نرم افزارها، وقت کم تري را صرف ادغام برنامه هاي راه اندازي اختصاصي مي کنند و درمقابل قابليت هاي جديد را توسعه مي دهند.

بيشتر بخوانيد: هايک ويژن نصب دوربين مداربسته

مزاياي پروتکل ONVIF

مزيت اصلي اين استاندارد، آزادي عمل براي انتخاب سخت افزار از هر سازنده است که با اين استاندارد کار مي کند. با اين استاندارد، ديگر کاربر به يک راه حل و تکنولوژي اختصاصي و منحصر به فرد وابسته نيست. پلت فرم ONVIF اکثر مزايايي که دوربين هايIP ارائه مي دهند را با خود به همراه دارد و همانطور که دستگاه هاي ONFIV گسترش يافته و به عنوان يک جريان اصلي شناخته شدند ، تامين کنندگان نرم افزارها، وقت کم تري را صرف ادغام برنامه هاي راه اندازي اختصاصي مي کنند و درمقابل قابليت هاي جديد را توسعه مي دهند.

معايب ONVIF

ممکن است هنگامي که از نرم افزار استفاده مي کنيد برخي از ويژگي ها و ارتقاء سازي هاي دوربين IP موجود نباشد. براي استفاده بهينه از اين ويژگي ها ممکن است نياز باشد تا از نرم افزار اختصاصي خود سازندگان استفاده نماييد يا نرم افزاري را انتخاب کنيد که اين ارتقاء سازي را پشتيباني مي کند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 35
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 17
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 40
  • بازدید سال : 110
  • بازدید کلی : 506
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی